INTE HALLOWEEN

Jag tänkte bara att jag ska skriva hur det faktiskt ligger till! Många vet det men jag blir ändå irriterrad över okunskapen.
Det är INTE halloween den här helgen! Halloween är sista oktober! Den här helgen är det Alla helgons dag vilket är en kristen högtid till minne av de döda och helgonen. Man åker runt och sätter ljus eller blommor på gravarna och i minneslundar. Självklart måste man inte vara kristen, utan det är en dag för att minnas de döda.
Jag har redan varit iväg med min familj på de flesta av min familjs gravar och satt ljus och vi ska åka vidare ikväll.

DET ÄR ALLTSÅ INTE HALLOWEEN DENNA HELG UTAN HALLOWEEN ÄR DEN SISTA OKTOBER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0