Filmer

Eftersom det inte hände så mycket i mitt liv så tänkte jag köra lite snack om två filmer jag såg idag.

Percy Jackson och kampen om åskviggen: Jag har inte velat se den här filmen för jag har tyckt det har varit för mycket kopia av Harry Potter av vad jag har hört och när man ser omslaget. Men Filippa fick den i vintras och den har varit inslagen i plast tills idag. Den va as grym jag såg kanske 15-20 min och sen sa jag. Jag älskar den här filmen. Den var grymt bra. Kanske lite Harry Potter kopia men i alla fall. Jag rekomenderar den starkt!
Så här står handlingen på Wikipedia:
Percy Jackson (Logan Lerman) har det svårt i skolan och håller på att bli relegerad, men när han en dag får reda på att han är son till den mäktige havsguden Poseidon (Kevin McKidd) förändras hela hans tillvaro. Det visar sig att Percy är en halvgud och han förs till ett läger för halvblod. Hans vistelse där blir inte långvarig. Efter att ha anklagats för att ha stulit Zeus (Sean Bean) åskvigg ger han sig ut på en resa tillsammans med sina vänner; Annabeth Chase (Alexandra Daddario), som också är en halvgud, och Grover Underwood (Brandon T. Jackson), en satyr, för att hitta den och på så sätt förhindra ett krig mellan gudarna.

Bläckhjärta: Också en film Filippa fick i vintras som idag stod inslagen i plast. Hade inte hört om den. Men vi tänkte att vi skulle ge den en chans. och den var också så grym!
Så här står det på baksidan av filmen:
Meggie är en 12-årig flicka som gärna skulle byta bort sitt tråkiga liv mot ett av de fantastiska äventyr som hon älskar att läsa om. I alla fall till den dag då hennes önskan blir verklighet...
Meggie, hennes pappa Mo och en mystisk främling som kallas Sotfinger dras in i en magisk historia då de konfronteras med den hänsynslöse skurken Capricorn och hans anhang - figurer som bokstavligen fått liv efter att Mo läst om dem i en bok med titeln Bläckhjärta.

Kanske inte filmer för alla men jag tyckte båda var jätte gryma och rekomenderar dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0