Jullista

Bilder från förra året

Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ge - Få
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst



Hur och med vilka ska du fira jul i år?
Julafton, som de senaste åren hemma med mamma, pappa, Filippa och Farmor

Vad önskar du dig i julklapp?
Lite olika saker. Svårt att komma ihåg eftersom typ alla vill veta vad jag önskar mig så tidigt.
Men jag vet att jag önskade mig pyjamasbyxor av moster och det fick jag när vi hade minijul i onsdags.

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?
Jag gillar allt men jag tror nog julklappsverkstaden är en av de bästa.

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Ja det tror jag.

Har du firat jul utomlands någongång?
Nej och som det ser ut just nu vill jag inte det heller. Jag vill ha julpynt, julgran, klappar och mammas julmat.

Vilken jullåt är den bästa?
Svårt kan inte välja en. Jag tycker om de gamla och flera av de ganska ny inspelade är också bra.

Vilken julfilm är den bästa?
Svårt där med jag som filmfantast som kollar på filmer mycket och jätteofta. Men de senaste julfilmerna jag såg är The Holiday och Love Actually. Men jag vet jätte många gamla filmer och nya, filmer folk tycker man ska se och filmer folk inte tycker är julfilmer som är mina julfilmer.

Har du varit Lucia någongång?
Ja ungdomsgruppens luciatåg i år.

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Just nu kommer jag inte på något. Jag är inte riktigt vaken nu så jag kan börja fundera över det nu. Men det finns många jular som betyder mycket.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0